
VW Vaihdekepin nuppi osat
laadukkaita Vaihdekepin nuppi osat Top VW mallit
-
GOLF4/1974
-
PASSAT5/1973
-
TRANSPORTER1/1950
-
POLO3/1975
-
MULTIVAN4/2003
-
CADDY9/1979
-
TOURAN2/2003
-
TIGUAN9/2007
-
JETTA8/1978
-
CRAFTER4/2006
-
BORA10/1998
-
TOUAREG10/2002
-
AMAROK9/2010
-
ID.45/2020
-
SHARAN5/1995
-
KUPLA12/1947
-
LT4/1975
-
T-CROSS12/2018
-
NEW BEETLE1/1998
-
SCIROCCO2/1974
-
VENTO11/1991
-
UP8/2011
-
ID.37/2020
-
T-ROC11/2017
-
ID.57/2021
-
BEETLE4/2011
-
CC11/2011
-
ARTEON4/2017
-
CALIFORNIA9/1990
-
PHAETON4/2002
-
TARO4/1989
-
1500/16004/1961
-
TAIGO9/2021
-
LUPO9/1998
-
EOS3/2006
-
CORRADO8/1987
-
1662/1942
-
GOL5/1980
Haussa Vaihdekepin nuppi osat VW?
- Transporter T4 Vaihdekepin nuppi osat 9/1990 - 6/2003
- VW Passat B5 Variant Vaihdekepin nuppi osat 10/2000 - 8/2005
- VW Transporter T5 Van Vaihdekepin nuppi osat 4/2003 - ...
- VW Golf IV Variant 1J5 Vaihdekepin nuppi osat 5/1999 - 6/2006
- Passat B6 Vaihdekepin nuppi osat 8/2005 - 10/2011
- VW Golf IV Vaihdekepin nuppi 8/1997 - 6/2005
- VW Golf V Vaihdekepin nuppi 10/2003 - 2/2009
- T5 Multivan Vaihdekepin nuppi 4/2003 - 8/2015
- Passat B7 Variant Vaihdekepin nuppi 8/2010 - 12/2014
- VW Passat B8 Variant Vaihdekepin nuppi 8/2014 - ...
- Transporter T4 Van Vaihdekeppi 7/1990 - 4/2003
- VW Crafter 30-35 Vaihdekeppi 4/2006 - 12/2016
- Transporter T5 Vaihdekeppi 4/2003 - 8/2015
- KAEFER Vaihdekeppi 12/1947 - 8/2003
- Golf 7 Vaihdekeppi 8/2012 - 10/2021
Valmistajaluettelo
Vaihdekepin nuppi osat ja muita suosittuja VW varaosia
Mistä tiedän, onko VW Passatin vaihdekeppi vaihdon tarpeessa?
Toimintahäiriöistä on olemassa useita merkkejä:
- Osa on murtunut eikä sitä voi käyttää.
- Vaihteiden vaihto vaatii ylimääräistä vaivaa.
- Osaa käytettäessä kuuluu paukahtelevaa ääntä.
- Osan välys, mikä vaikeuttaa halutun vaihteen kytkemistä.
- Vaihde kytkeytyy yllättäen pois päältä.
Jos havaitsen osan olevan viallinen, vaihda se mahdollisimman pian. Ajaminen ajoneuvolla, jossa on viallinen osa, voi johtaa liikenneonnettomuuteen.
Mikä on VW Passatin vaihdekepin vaihdon tarkoitus?
Osa vaihdetaan, kun haluttua vaihdetta on vaikeaa tai mahdotonta valita. Autoharrastajat asentavat uusia osia parantaakseen auton käsittelyä tai viritystarkoituksessa. Lyhyempi keppi auttaa erityisesti valitsemaan vaadittavan vaihteen nopeammin ja tarkemmin.
Voinko korjata vaihdekepin välttääkseni sen vaihtamisen?
Kyllä voit. Monissa tapauksissa korjaus edellyttää uusien elementtien kuten kiinnikkeiden, tiivisteiden, jousien, holkkien ja suojakumin asentamista.
Toimenpide osan purkamiseksi on määritelty ajoneuvon korjausoppaassa ja se riippuu auton versiosta. Yleiset vaiheet ovat seuraavat:
- Irrota varovasti suojakumi ja koristelistat.
- Manuaalivaihteistossa käännä kepin nuppia useita kertoja, kunnes osa irtoaa. Automaattivaihteistossa vapauta kiinnikkeet.
- Poista osa yhdessä sen suojakotelon kanssa.
- Asenna uusi osa ja kiinnitä se.
- Asenna kaikki osat takaisin käänteisessä järjestyksessä.
Ovatko osien vaihdon vaiheet samat sellaisille VW Passat -autoille, jotka on varustettu eri tyyppisillä vaihteistoilla?
Eivät, manuaalisella ja automaattisella vaihteistolla varustettujen autojen osat ovat suunnittelultaan erilaisia. Niiden vaihtotoimenpide riippuu myös auton versiosta. Osan vaihtaminen manuaalivaihteiseen autoon on siis helpompaa kuin automaattivaihteiseen autoon. Jälkimmäisessä sinun on poistettava painikkeet, purettava kardaanitunneli jne.
Näiden osien tyypit vaikuttavat myös asennustoimenpiteeseen. Osat eroavat toisistaan näiden osalta:
- Muotoilu. Manuaalisen vaihdelaatikon osissa ei ole lisäelementtejä, kun taas automaattivaihteistojen valitsimet on varustettu painikkeilla.
- Materiaali. Ne voi olla valmistettu puusta, muovista tai metallista. Kotelot on valmistettu tekonahasta tai luonnollisesta nahasta.
- Kiinnitystyyppi. Manuaalivaihteistossa on yleensä kierreliitos ja automaattivaihteistossa tappi-, jousi- tai kierrekiinnikkeet.
Kuinka usein osa pitäisi vaihtaa VW Passatiin?
Osan käyttöikä riippuu vaihteiston tyypistä sekä ajotavasta. Kuten kokemus vahvistaa, manuaalivaihteiston vaihdekeppi rikkoutuu useimmin. Syynä tähän on säännöllisempi käyttö ja liiallinen voima, jota kokematon kuljettaja saattaa käyttää. Tarkkaa käyttöikää ei yleensä ole määritelty. Korjaus ja vaihtaminen suoritetaan tarpeen mukaan.