
FIAT BRAVO varaosat ja tarvikkeet
-
FIAT Bravo I Hatchback (182) Varaosat
10/1995 - 10/2001 Korin tyyppi: Viistoperä
-
FIAT Bravo II Hatchback (198) Varaosat
11/2006 - 12/2016 Korin tyyppi: Viistoperä
-
FIAT Bravo II Van (198) Varaosat
3/2008 - 12/2014 Korin tyyppi: Umpikori


Varaosaluettelo FIAT BRAVO
-
FIAT BRAVO talvirenkaat
-
FIAT BRAVO all Season-renkaat
-
Renkaat Varten FIAT BRAVO
-
Moottoriöljy
Löydä edullisia diilejä FIAT BRAVO lisävarusteet
- Valmistettujen mallien kokonaismäärä 3
- Tällä hetkellä tuotannossa olevat mallit -
- Ensimmäinen malliversio BRAVO I (182)
- Ensimmäinen versio valmistettu 1995
- Ensimmäiseen versioon asennettu moottori 1.4, 1.6 16V, 1.8 GT, 1.9 D, 2.0 HGT 20V
- Valmistettujen moottoriversioiden kokonaismäärä 33
- Tällä hetkellä tuotannossa olevat moottorit -
- Malli, jolla on eniten moottoriversioita II Hatchback (198)
- Maksimiteho [kW] 121
- Minimiteho [kW] 48
- Maksimiteho [hv] 165
- Minimiteho [hv] 65
- Sylintereitä enint. 5
- Sylintereitä väh. 4
- Sylinteritilavuus (cc) max. 1998
- Sylinteritilavuus (cc) min. 1242
- Moottorin iskutilavuus max. 2.0
- Moottorin iskutilavuus min. 1.2
- Moottorin iskutilavuus 1.2, 1.4, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0
- Moottorin tyyppi Bensiinimoottori, Diesel
- Vetotapa Etuveto
- Korin tyyppi Viistoperä, Umpimalli/viistoperä
- Mallin nimet muissa maissa BRAVO
- Useimmin vaihdetut kuluvat osat Jarrupalat, Öljynsuodatin, Jarrulevyt, Ilmansuodatin, Raitisilmasuodatin, Polttoainesuodatin, Iskunvaimennin, Pyyhkijänsulat, Pyöränlaakeri, Koiranluu
- Suosittuja rengaskokoja 195 65 r15, 175 65 r14, 205 55 r16, 225 45 r17, 195 55 r15

FIAT BRAVO - Arvostelut ja kokemukset
8/10
- Hinta
- Valmistajan laatu
- Ulkopuolen muotoilu
- Maalipinnan laatu
- Vapaa väli
- Istuinten mukavuus
- Takapenkkien mukavuus
- Ajovalot
- Sisänäkymä
- Mittariston luettavuus
- Jousien suorituskyky
-
Hinta
8 4 -
Valmistajan laatu
4 1 -
Ulkopuolen muotoilu
27 1 -
Vapaa väli
0 17 -
Maalipinnan laatu
1 0 -
Sisänäkymä
2 2 -
Istuinten mukavuus
1 2 -
Ergonomia
7 1 -
Materiaalilaatu
6 0 -
Tehdasasennettu audiojärjestelmä
7 1 -
Mittariston luettavuus
2 2 -
Tavaratilan tilavuus
4 2 -
Takapenkkien mukavuus
1 4 -
Sisätilan muutokset
2 0 -
Ilmastointi
8 4 -
Etuistuinten mukavuus
14 0 -
Sisätila
6 0 -
Ajovalot
0 1 -
Äänieristys
15 2 -
Jousien suorituskyky
8 8 -
Ohjausvaste
21 0 -
Kylmäkäynnistys
9 1 -
Polttoaineen taloudellisuus
17 0 -
Öljynkulutus
2 0 -
Auton suorituskyky
35 1 -
Jarrut
1 0 -
Ohjauksen tehokkuus
3 1 -
Vaihdelaatikko
5 2 -
Vakionopeudensäädin
1 0 -
Ajovakaus
9 0 -
Ohjattavuus
1 0 -
Turvajärjestelmien tehokkuus
3 0 -
Huoltokulut
12 4 -
Huollon ja osein saatavuus
2 1 -
Lisävarusteet
0 1 -
Korin laatu
4 0
Fiat Bravo -autoja valmistettiin vuosina 1995–2001 ja myös vuosina 2007–2014. Ensimmäisen sukupolven autoja valmistettiin Italiassa ja puolassa, toisen sukupolven autoja Italiassa ja Brasiliassa. Vuonna 1996 autolle myönnettiin “Car of the Year” eli vuoden auto -palkinto, jonka eri eurooppalaisten maiden pätevät autolehdet perustivat vuonna 1964. Australian markkinoilla auto tunnettiin nimellä Fiat Ritmo.
Fiat Bravo -autojen historia
Mallin olemassaolon aikana siitä julkaistiin kaksi sukupolvea ja kaksi uudistettua versiota. Ensimmäisen sukupolven auton, kolmiovisen Bravo-hatchbackin valmistus alkoi vuonna 1995 yhdessä Fiat Bravan, viisiovisen fastbackin kanssa. Molemmat mallit merkittiin 182-koodilla. Näillä autoilla valmistaja korvasi vanhentuneen, vaikkakin menestyneen, Fiat Tipo -mallin.
Uudistus tehtiin vuonna 1998. Ulkoasussa huomionarvoista oli se, että listat alettiin maalata auton rungon väriseksi. Teknisten varusteiden osalta, moottorivalikoimaa päivitettiin. Saataville tuli esimerkiksi 1,2-litrainen 80 hevosvoiman moottori.
Ensimmäisen sukupolven tuotannon viimeisten vuosien aikana myyntiluvut alkoivat romahtamaan. Tämän syynä oli uuden mallin, Fiat Stilon, julkaisu. Toisen sukupolven Fiat Bravo -hatchback (198) kuitenkin korvasi sen vuonna 2007.
Suunnittelijat Alberto Dilillo, Emanuele Bomboi ja Frank Stephenson onnistuivat luomaan uuden auton sisustan ja ulkoasun vain 1,5 vuodessa tietokonemallinnuksen ansiosta. Tämä oli ensimmäinen auto uudella Fiat Automobiles -logolla, joka esiteltiin vuonna 2006. Autoon tuli suuret mantelinmuotoiset ajovalot, kromattu jäähdytinsäleikkö, takavalot sisäänrakennetuilla suuntavilkuilla. Heijastimet sijaitsivat nyt takapuskurin sijaan rekisterikilven lähellä. Koko rungon alueella ei myöskään ollut listoja, ja jarruvalo sijaitsi takaluukun yläosassa. Auton sisustaan tuli nahkaverhoilu rattiin ja vaihdekeppiin. Saatavilla olevien moottoreiden valikoimaa päivitettiin – jotkin niistä korvattiin tehokkaammilla.
Uudistus tehtiin vuonna 2010, ja vuonna 2013 Brasilian markkinoille julkaistiin erikoisauto Wolverine yhdessä 20th Century Fox -studion kanssa. Tämä oli osa “The Wolverine” -elokuvan mainoskampanjaa.
Näiden autojen tuotanto Euroopan markkinoille loppui vuonna 2014. Myöhemmin kuitenkin muutamia modifikaatioita valmistettiin myytäväksi erityisesti Brasiliassa. Näitä olivat Essence ja Sporting (2015–2016).
Uudistettujen toisen sukupolven Fiat Bravo -autojen ominaisuudet
Uutuus esiteltiin Geneva Motor Show’ssa vuonna 2010. Auto oli saatavilla viisiovisena hatchbackina. Valmistaja käytti kahta uutta väriä rungossa. Myös sisusta uudistettiin. Fiat Bravon Dynamic-varustepaketissa käytettiin sisustassa vaaleita värejä, mikä teki matkustamosta visuaalisesti tilavamman näköisen.
Auton perusvarustepaketissa oli ajotietokone ja CD-soitin kuudella kaiuttimella. Matkustamon mukavuuteen osallistui kaksivaiheinen ilmastointi.
Kuinka ostaa Fiat Bravo -varaosia netistä
Jos olet kiinnostunut alhaisista hinnoista, alennuksista, erikoistarjouksista ja muista mahdollisuuksista säästää rahaa, asioi Autonvaraosat24.fi-verkkokaupassa. Täältä voit ostaa edullisesti sytytystulppia, tuulilasinpyyhinten sulkia, polttoainesuodattimia ja paljon muuta. Selaa Bravo-varaosakatalogiamme ja tilaa netistä heti.