
ALFA ROMEO 147 varaosat ja tarvikkeet
-
ALFA ROMEO 147 (937) Varaosat
11/2000 - 12/2010 Korin tyyppi: Viistoperä

- Varaosat ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTDM 8V (88KW / 120HV)
- Varaosat ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTD (937.AXD1A, 937.BXD1A, 937.AXV1A, 937.BXB1A,... (85KW / 115HV)
- Varaosat ALFA ROMEO 147 (937) 1.6 16V T.SPARK ECO (77KW / 105HV)
- Varaosat ALFA ROMEO 147 (937) 1.6 16V T.SPARK (88KW / 120HV)
- Varaosat ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTDM 16V (110KW / 150HV)

Varaosaluettelo ALFA ROMEO 147
-
ALFA ROMEO 147 talvirenkaat
-
ALFA ROMEO 147 all Season-renkaat
-
Renkaat Varten ALFA ROMEO 147
-
Moottoriöljy
Löydä edullisia diilejä ALFA ROMEO 147 lisävarusteet
- Valmistettujen mallien kokonaismäärä 1
- Tällä hetkellä tuotannossa olevat mallit -
- Ensimmäinen malliversio 147 (937)
- Ensimmäinen versio valmistettu 2000
- Ensimmäiseen versioon asennettu moottori 1.9 JTD
- Valmistettujen moottoriversioiden kokonaismäärä 18
- Tällä hetkellä tuotannossa olevat moottorit -
- Malli, jolla on eniten moottoriversioita (937)
- Maksimiteho [kW] 191
- Minimiteho [kW] 74
- Maksimiteho [hv] 260
- Minimiteho [hv] 101
- Sylintereitä enint. 6
- Sylintereitä väh. 4
- Sylinteritilavuus (cc) max. 3196
- Sylinteritilavuus (cc) min. 1598
- Moottorin iskutilavuus max. 3.2
- Moottorin iskutilavuus min. 1.6
- Moottorin iskutilavuus 1.6, 1.9, 2.0, 3.2
- Moottorin tyyppi Bensiinimoottori, Diesel
- Vetotapa Etuveto
- Korin tyyppi Viistoperä
- Mallin nimet muissa maissa 147
- Useimmin vaihdetut kuluvat osat Jarrupalat, Öljynsuodatin, Jarrulevyt, Ilmansuodatin, Raitisilmasuodatin, Polttoainesuodatin, Iskunvaimennin, Pyyhkijänsulat, Pyöränlaakeri, Koiranluu
- Suosittuja rengaskokoja 185 65 r15, 215 45 r17, 205 55 r16, 225 45 r17, 195 60 r15

ALFA ROMEO 147 - Arvostelut ja kokemukset
7.8/10
- Hinta
- Ulkopuolen muotoilu
- Ergonomia
- Materiaalilaatu
- Vapaa väli
- Istuinten mukavuus
- Mittariston luettavuus
- Tavaratilan tilavuus
- Valmistajan laatu
- Sisänäkymä
- Sisätila
- Polttoaineen taloudellisuus
-
Hinta
3 0 -
Valmistajan laatu
3 3 -
Ulkopuolen muotoilu
20 0 -
Vapaa väli
0 2 -
Sisänäkymä
1 1 -
Istuinten mukavuus
0 1 -
Ergonomia
8 0 -
Materiaalilaatu
9 0 -
Tehdasasennettu audiojärjestelmä
4 0 -
Mittariston luettavuus
0 1 -
Ajomatka
1 0 -
Tavaratilan tilavuus
2 4 -
Takapenkkien mukavuus
1 0 -
Sisätilan muutokset
1 0 -
Ilmastointi
6 2 -
Etuistuinten mukavuus
8 1 -
Sisätila
1 1 -
Ajovalot
0 1 -
Äänieristys
0 2 -
Jousien suorituskyky
1 8 -
Ohjausvaste
19 0 -
Matkustusmukavuus
3 1 -
Kylmäkäynnistys
4 0 -
Polttoaineen taloudellisuus
3 3 -
Öljynkulutus
2 2 -
Auton suorituskyky
17 0 -
Jarrut
4 0 -
Ohjauksen tehokkuus
5 1 -
Vaihdelaatikko
5 2 -
Ajovakaus
6 0 -
Ohjattavuus
7 0 -
Turvajärjestelmien tehokkuus
1 0 -
Huoltokulut
5 4 -
Huollon ja osein saatavuus
1 3 -
Korin laatu
3 0

Alfa Romeo 147 on tyylikäs auto, jota on tuotettu vuodesta 2000 vuoteen 2010 asti. Mallin tuotanto tehtiin Napolin lähiöissä Alfa Romeon Pomigliano d'Arco:n tehtaalla. Vuonna 2000 auto voitti yhden arvostetuimmista palkinnoista, joka on ”Golden Steering Wheel”. Myös eurooppalaiset toimittajat toivottivat mallin lämpimästi tervetulleeksi ja se sai ”Vuoden Auto Euroopassa” -palkinnon vuonna 2001. Lisäksi auto sai ” Imported Car of the Year in Japan” -kunniamaininnan vuosina 2001-2002.
Alfa Romeo 147 autojen historia
Mallista tehtiin vain yksi sukupolvi, 937 merkinnällä ja yksi facelift versio. Malli julkaistiin Torinon autonäyttelyssä 8. heinäkuuta 2000. Auton suunnitteluun osallistui Walter de Silva, joka on suunnittelija yli 25 vuoden kokemuksella. Vuoden 2002 lopulla julkaistiin GTA, joka oli urheilumalli, 6-vaihteisella manuaalivaihteistolla ja V6 3.2L 250 hv:n bensiinimoottorilla.
Vuonna 2004 147 mallille tehtiin facelift. Mallin ajovalot kapenivat ja sumuvaloja ei enää asennettu puskurin säleikköön, vaan sen sivuille. Auton takaosa menetti mustan reunuksensa ja sinne tuli koristeeksi kromattu tanko sekä isommat valot.
Uusitun Alfa Romeo 147 (937) auton ominaisuudet
Facelift mallin autoja valmistettiin vuoteen 2010 asti. Autoja tehtiin 3- ja 5-ovisina viistoperä malleina. On syytä huomata, että ne olivat hyvin samannäköisiä. Se johtui siitä, että takaovien kahvat olivat piilossa: ne olivat lasin tasolla. Mallissa oli V-muotoinen konepelti, joka on perinteinen kaikissa Alfa Romeoissa, ja kolmion muotoinen jäähdyttimen säleikkö. Hieman pitkänomaiset ajovalot pyöreähköillä optisilla elementeillä lisäsivät autoon eleganssia.
Sisustuksen osalta 147 viistoperässä oli mukavat nahkaistuimet sivutuella, miellyttävä ohjauspyörä ja ergonominen kojelauta. Auto oli varustettu kaksialueilmastoinnilla ja ajotietokoneella. Vakiovarusteisiin kuuluivat ABS, kuusi turvatyynyä ja vakionopeudensäädin.
On syytä huomata, että valmistaja teki yhteistyötä joidenkin auto tuningiin erikoistuneiden yritysten kanssa. Sen ansiosta yhtiö tarjosi muutamia melko epätavallisia Alfa Romeo 147 autoja. Ne erosivat muista paitsi muotoilun, myös teknisten laitteiden osalta.
Tarjolla oli myös urheilumalli - the Challenge. Irlantilainen kilpa-ajaja Eoin Murray voitti tällä autolla vuonna 2005 World Touring Car Championship -kisan.
Miten Alfa Romeo 147 varaosia voi ostaa verkosta
Autonvaraosat24.fi verkkokauppa tarjoaa laajan valikoiman komponentteja. Käytettävissäsi on kätevä varaosien katalogi Alfa Romeo 147 viistoperälle: löydät tarvittavat osat muutamassa minuutissa. Ennen ostamista, voit kysyä asiakastukemme henkilökunnalta. Pätevät ammattilaiset vastaavat mielellään kaikkiin kysymyksiin ja kertovat käynnissä olevista tarjouksista, sekä auttavat tarvittaessa valinnan tekemisessä. Tee tilaus Autonvaraosat24.fi –sivustolla tänään edullisesti ostaaksesi jarrupalat ja -levyt, öljynsuodattimet, sytytystulpat tai muita autojen osia.